Vad är Erp2Web?
Hur du enkelt laddar upp beställningar från ditt ekonomisystem
Om du genererar dina inköp från ett ekonomi- eller lagerhanteringssystem kan du enkelt ladda upp dem i vår webbshop för snabb och säker beställning via Erp2Web-funktionen.
Vad är Erp2Web?
Erp2Web är vår nya onlinefunktion för att ladda upp inköpsordrar du genererar i ditt valda system.
Fördelen med att använda Erp2Web snarare än att skicka beställningen traditionellt är att du får möjlighet att hantera eventuella problematiska varor direkt.
Om vår Erp2Web-funktion upptäcker att du beställer en vara som inte finns i lager eller som har gått ut, kommer den automatiskt att erbjuda dig en alternativ vara.
Funktionen säkerställer därmed att potentiella personliga fel minimeras, samt att du presenteras för möjliga volymrabatter som du kan välja att utnyttja.
Format som stöds
Lösningen stöder även uppladdning av PDF, den här lösningen kan vara ganska trevlig, men eftersom PDF-filer kan se väldigt olika ut och vara mer ostrukturerade (ur en dators synvinkel) måste du vara mer uppmärksam på din uppladdning.
Systemet söker efter våra artikelnummer i din PDF, men förstår inte kolumner i din PDF. Därför kan Erp2Web inte göra dig medveten om rader som den inte kunde känna igen när du laddar upp en PDF.
Det betyder att om din pdf innehåller en artikelrad med ett artikelnummer som är okänt för vårt system så kommer du inte att bli uppmärksammad på detta. Den visar bara de linjer som den kunde känna igen. För att få den mest optimala användningen av PDF-lösningen är det därför en bra idé att köra igenom laddningen.
Det vill säga om du använder PDF-lösningen bör du vara medveten om att din fil innehåller våra artikelnummer och antalet varor du vill beställa.
Kalkylblad
Vår Erp2Web-funktion stödjer flera olika format, men den mest optimala lösningen får du om du kan exportera ditt köp till ett kalkylblad som Excel eller Google Sheets.
I ditt kalkylblad anpassar du dina kolumner till våra, kalkylbladet innehåller helt enkelt en kolumn med vårt artikelnummer och en kolumn med det nummer du vill beställa.
Så här gör du
1. Logga in med din användare på vår plattform
För att använda Erp2Web måste du ha en användare på vår webbshop.
Kund men är osäker på om du har en användare?
De flesta av våra kunder har en användare i vår webbshop utan att nödvändigtvis använda den. Om du är osäker kan du enkelt använda funktionen "glömt kod" när du loggar in för att se om du har en användare.
Kund men ingen användare?
Om du redan är kund i LAKGRUPPEN, men inte har en användare i webshopen måste du kontakta vår kundtjänst, de kan länka en användare till ditt konto så att du kan använda funktionen.
Inte kund idag?
Om du inte är kund idag kan du enkelt skapa ett konto online här. Det tar bara 2 minuter.
2. Gå till Erp2Web
När du går in i vår butik som företagskund hittar du App-menyn uppe till vänster. Här kan du komma åt Erp2Web.
3. Ladda upp din beställning
Tryck sedan på registrera fil. Om du laddar upp en kalkylarksfil måste du anpassa kolumner.
När du har registrerat filen kommer funktionen att visa dig eventuella problematiska varor. Efter att ha hanterat dessa lägger du dina varor i korgen.
Sedan slutför du helt enkelt beställningen, som alla andra onlinebeställningar.